این مقاله را به اشتراک بگذارید
تریبون معدن | مدیرکل حفاظت محیطزیست آذربایجانشرقی در بازدید از معدن طلای زرکاوان ورزقان، ضمن هشدار نسبت به مخاطرات زیستمحیطی در مناطق حساس ارسباران، بر لزوم رعایت استانداردهای «معدنکاری سبز» و برخورد قاطع با هرگونه قصور در صیانت از عرصههای طبیعی تأکید کرد.
محمدحسین حسنزاده، مدیرکل حفاظت محیطزیست آذربایجانشرقی، در جریان بازدید میدانی از معدن طلای زرکاوان، با تأکید بر اینکه ارسباران نگین سبز استان است، گفت: حمایت از توسعه صنعتی هرگز به معنای نادیده گرفتن سلامت اکوسیستم منطقه و حقوق عمومی نیست.
او با ارزیابی نحوه مدیریت پسماندها و تصفیه پسابهای صنعتی در این معدن، گفت: که تیمهای نظارتی این ادارهکل بهصورت مستمر فعالیتهای استخراج و فرآوری را رصد میکنند.
همچنین او ادامه داد: که هرگونه کوتاهی در اجرای تعهدات زیستمحیطی که منجر به آلودگی منابع آب، خاک یا تخریب پوشش گیاهی شود، با برخورد قانونی و قاطع مواجه خواهد شد.
مدیرکل حفاظت محیطزیست استان در دیدار با فرماندار ورزقان نیز با اشاره به اهمیت راهبردی معادن آذربایجانشرقی، بر ضرورت ایجاد تعادل هوشمندانه میان بهرهبرداری اقتصادی و حفظ میراث طبیعی با بیان اینکه محیطزیست خط قرمز توسعه است، گفت: ادارهکل محیطزیست آمادگی دارد با ارائه مشاورههای کارشناسی، مسیر توسعه معادن منطقه را به سمت استانداردهای معدنکاری سبز هدایت کند، مشروط بر آنکه سلامت طبیعت و مردم ورزقان در اولویت نخست قرار گیرد.
این مقام مسئول در پایان خواستار همافزایی دستگاههای اجرایی برای رفع چالشهای زیستمحیطی این شهرستان شد تا ضمن تقویت اشتغالزایی و تکمیل زنجیره ارزش، حقالناس در حوزه سلامت و محیطزیست تضییع نشود.

