این مقاله را به اشتراک بگذارید
تریبون معدن | مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از افزایش سهمیه سوخت بخشهای صنعتی، معدنی و صنفی استان خبر داد و اعلام کرد با این تصمیم، بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر سوخت به سهمیه این حوزهها افزوده شده است تا نیاز واحدهای تولیدی و ماشینآلات معدنی بهتر تأمین شود.
کامران لشگری با اشاره به پیگیریهای انجامشده از سوی ادارهکل صمت استان، همکاری اتاق بازرگانی و شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی استان قزوین، گفت: با همراهی معاونت صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سهمیه سوخت صنایع و معادن استان در فصل بهار افزایش یافت.
او گفت: از مجموع ۷ میلیون و ۳۴۰ هزار لیتر سوختی که پیشتر به بخش صنایع اختصاص یافته بود، یک میلیون لیتر دیگر برای تأمین نیاز ماشینآلات و دیزلژنراتورهای واحدهای تولیدی به سهمیه استان افزوده شد. با این افزایش، مجموع سهمیه سوخت صنایع و معادن استان در فصل بهار به ۸ میلیون و ۳۴۰ هزار لیتر رسیده است که میان حدود ۵۰۰ واحد صنعتی و معدنی توزیع خواهد شد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین همچنین به افزایش سهمیه سوخت بخش معادن اشاره کرد و گفت: از مجموع یک میلیون و ۷۷۰ هزار لیتر سوخت اختصاصیافته به ماشینآلات معدنی، ۳۰۰ هزار لیتر دیگر به این بخش افزوده شده است.
لشگری در ادامه از افزایش سهمیه سوخت اصناف استان نیز خبر داد و گفت: سهمیه سوخت این بخش با پیگیریهای صورتگرفته از ۱۵۰ هزار لیتر به ۲۰۰ هزار لیتر افزایش یافته است.
او تأکید کرد: افزایش سهمیه سوخت صنایع، معادن و اصناف استان با هدف حمایت از تداوم فعالیت واحدهای تولیدی، کاهش مشکلات ناشی از محدودیتهای انرژی و تأمین پایدار سوخت مورد نیاز بخش تولید در استان قزوین انجام شده است.

