این مقاله را به اشتراک بگذارید
تریبون معدن | وزیر صنعت، معدن و تجارت از کشف معادن جدید طلا، مس و سنگآهن در کشور خبر داد و گفت: با واگذاری بخشی از اختیارات به شورای معادن استانها، روند شناسایی، آزادسازی و بهرهبرداری از معادن راکد و ظرفیتهای جدید معدنی شتاب میگیرد.
علیرضا رزمحسینی در گفتوگویی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به ظرفیتهای گسترده معدنی کشور گفت: در حال راهاندازی هلدینگهای مرتبط با سنگهای گرانبها هستیم تا این ظرفیت در سراسر کشور توسعه یابد.
او با تأکید بر اینکه ایران تنها کشوری نفتخیز نیست، بلکه از ظرفیتهای قابل توجه معدنی نیز برخوردار است، گفت: لازم است از این توانمندی به شکل مطلوبتری استفاده شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بخشی از مسئولیتهای مربوط به کشف و بهرهبرداری از معادن به شورای معادن استانها واگذار شده است، تصریح کرد: بر اساس این برنامه، معادنی که سالها به دلایل فنی، مالی یا سایر موانع راکد ماندهاند، آزادسازی میشوند و پروانه آنها از طریق مزایده در اختیار استانها قرار میگیرد.
رزمحسینی ادامه داد: در حوزه اکتشاف معادن هنوز با کمبود جدی مواجهایم و بخش عمده اکتشافات موجود مربوط به سالهای گذشته است. به گفته او، با برنامهریزی جدید و بهرهگیری از فناوریهای نوین، باید مسیر توسعه اکتشاف و افزایش بهرهبرداری از معادن کشور هموار شود.
او همچنین گفت: برداشت از معادن در حال حاضر بیشتر در سطح انجام میشود و ضروری است بهرهبرداری از عمق معادن نیز توسعه پیدا کند.

