این مقاله را به اشتراک بگذارید
تریبون معدن | بررسی آمارهای مربوط به تأمین برق برای صنایع سیمان نشان میدهد از ابتدای اردیبهشت سال جاری، میزان برق تحویلی به این بخش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۸ درصد افزایش یافته است.
به نقل از وزارت نیرو، دادههای موجود حاکی از آن است که از زمان آغاز دوره آتشبس در کشور در تاریخ ۱۹ فروردین تا ۲۴ اردیبهشت، صنایع سیمان نزدیک به ۲۸ درصد برق بیشتری نسبت به دوره موسوم به «جنگ رمضان» دریافت کردهاند.
این آمار بیانگر آن است که وزارت نیرو با توجه به اهمیت تداوم تولید در بخش صنعت، تأمین برق مورد نیاز واحدهای صنعتی را در اولویت قرار داده است. بر همین اساس، در این بازه زمانی صنایع سیمان بهطور متوسط میزان برقی در حد دوره پیش از جنگ از شبکه سراسری دریافت کردهاند؛ موضوعی که نشاندهنده بازگشت وضعیت تأمین انرژی این مشترکان به شرایط عادی است.
بر پایه این گزارش، روند تأمین برق واحدهای فعال در صنعت سیمان در شرایط عادی قرار دارد. همچنین میزان انرژی تحویلی به این صنعت از ۱۹ اردیبهشت تاکنون تنها حدود ۲ درصد کمتر از ۱۹ روز ابتدایی اردیبهشت بوده است.
فعالان صنعت سیمان معتقدند در صورت ادامه این روند، میتوان انتظار داشت ثبات تولید حفظ شده و بازار سیمان در ماههای آینده از آرامش بیشتری برخوردار باشد.

