این مقاله را به اشتراک بگذارید
تریبون معدن | مشاور وزیر صمت با اشاره به آسیبدیدگی ۳۰۰۳ واحد تولیدی در جنگ اخیر، از آغاز فرایند جبران خسارت و تدوین سند راهبردی برای بازسازی و مسئولیتهای اجتماعی صنایع خبر داد.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس ستاد روز ملی صنعت و معدن، در نشست خبری اخیر خود با تشریح وضعیت بخش تولید پس از تنشهای نظامی اخیر، بر عزم جدی این وزارتخانه برای احیای زیرساختهای آسیبدیده تأکید کرد.
این مقام مسئول با اشاره به خسارات وارده در جنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان گفت: دشمن در جریان این درگیریها، زیرساختهای صنعتی کشور را هدف قرار داد که بر اثر آن ۳۰۰۳ واحد تولیدی دچار خسارت شدند. با این حال، به لطف اقدامات حمایتی، در بازار کشور هیچگونه کمبود کالایی رخ نداد.
او گفت: هماکنون فرایند اعلام خسارت توسط این واحدها در حال انجام است و وزارتخانه با اولویتبندی، درصدد پرداخت سریع غرامت برای بازسازی این مراکز است.
مشاور وزیر صمت با یادآوری ۱۰ تیرماه، روز ملی صنعت و معدن، گفت: امسال این رویداد با مشارکت گسترده فعالان بخش خصوصی برگزار خواهد شد. طبق برنامهریزیهای انجام شده، بیش از ۲۰۰۰ واحد تولیدی در این مراسم حضور خواهند داشت تا ضمن بررسی مشکلات موجود در کارگروههای تخصصی، راهکارهای عملیاتی برای رفع موانع تولید تدوین شود.
او در بخش دیگری از سخنان خود از تعیین «نقشه راه مسئولیتهای اجتماعی» برای بنگاههای تولیدی خبر داد. بر اساس این سند، واحدهای صنعتی ملزم هستند علاوه بر فعالیتهای اقتصادی، نقش فعالتری در حوزه مسئولیتهای اجتماعی ایفا کنند تا ضمن تحقق توسعه پایدار، رشد متوازن در بخشهای مختلف کشور حاصل شود.

