این مقاله را به اشتراک بگذارید
تریبون معدن | در نشست مشترک مسئولان کشوری و استانی، مشکل تأمین برق شرکت «عظیم فولاد آرامگستر» سنقر بررسی و مقرر شد در فاز نخست، ۶.۹ مگاوات برق برای آغاز فعالیت این واحد تولید شمش و اسلب فولادی تأمین شود.
در جلسهای با محوریت مانعزدایی از طرح تولید شمش فولادی و اسلب شرکت «عظیم فولاد آرامگستر» در شهرک صنعتی سنقر، راهکارهای اجرایی تأمین برق این پروژه به تصویب رسید. این نشست با حضور سید جواد حسینیکیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی، یزدانی معاون پارلمانی و مشاور وزیر، احسان باقرخانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، الفتینیا مدیرعامل شرکت برق منطقهای استان، حسینی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان، نمایندگان شرکت توانیر و سرمایهگذار طرح برگزار شد.
در این جلسه، حاضران بر اهمیت راهاندازی این واحد صنعتی در ایجاد اشتغال پایدار، توسعه زنجیره تولید فولاد و تقویت بنیه اقتصادی شهرستان سنقر و استان کرمانشاه تأکید کردند. همچنین چالشهای مرتبط با زیرساختهای انرژی، بهویژه ظرفیت شبکه و نحوه تأمین برق مورد نیاز کارخانه، به صورت تخصصی بررسی شد.
در نهایت و با هماهنگی دستگاههای ذیربط، مقرر شد به منظور تسریع در روند راهاندازی کارخانه، در فاز نخست ۶.۹ مگاوات برق برای این واحد صنعتی تأمین شود. این تصمیم، زمینه آغاز به کار و توسعه تدریجی یکی از قطبهای جدید تولید فولاد در منطقه را فراهم میکند و گامی عملی در مسیر حمایت از سرمایهگذاری صنعتی در استان به شمار میرود.

