این مقاله را به اشتراک بگذارید
تریبون معدن | وزارت صنعت، معدن و تجارت از ثبات کامل در زنجیره تولید فولاد کشور خبر داد.
سیدمحمد اتابک، وزیر صمت، در نشست مشترک با اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کرد ظرفیت تولید شمش فولادی کشور همچنان بالاتر از نیاز داخلی است و روند تأمین ورق خودرو و میلگرد بدون هیچگونه اختلال ادامه دارد.
در نشست نظارتی اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت، آخرین وضعیت تولید و زنجیره تأمین فولاد و خودرو مورد بررسی قرار گرفت.
سیدمحمد اتابک، وزیر صمت با اشاره به عملکرد این وزارتخانه در بخشهای مختلف صنعتی گفت: دولت با هدف حفظ پایداری تولید، برنامه جامعی برای تأمین نیاز صنایع فولادی، تولید خودرو و مواد اولیه مرتبط تدوین کرده است.
همچنین او گفت: زنجیره ملی فولاد با وجود فشارهای اخیر، بدون اختلال در حال فعالیت است و ظرفیت تولید شمش فولادی کشور بهصورت پایدار و فراتر از نیاز داخلی حفظ شده است. روند تولید میلگرد نیز طبق برنامه ادامه دارد و هیچگونه نگرانی در زمینه تأمین نیاز بازار وجود ندارد.
اتابک ادامه داد: اجرای راهکارهای عبور از شرایط خاص و بازسازی مستمر در شرکت فولاد مبارکه با جدیت دنبال میشود تا ظرفیتهای تولید این مجموعه بهطور کامل فعال بماند. تمرکز بر استفاده حداکثری از توان داخلی و استمرار تولید، از اولویتهای اصلی وزارت صمت عنوان شد.
او با اشاره به بخش صنعت خودرو گفت: تولید خودروهای داخلی و وارداتی با همان روند سال گذشته در حال انجام است و تأمین ورق مورد نیاز خودروسازان به شکل منظم و بدون توقف در جریان است. بهمنظور حمایت از اشتغال و حفظ نیروی انسانی در زنجیره فولاد، وزارت صمت با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم گرفته است سهم ۲۳ درصدی بیمه کارفرما از فولاد مبارکه دریافت نشود تا فشار مالی واحد تولیدی کاهش یابد.
اتابک گفت فولاد مبارکه تمامی کارکنان و کارگران خود را حفظ کرده و حقوقها بدون تأخیر پرداخت شده است. برنامهریزی برای پرداخت ماههای آینده نیز بهطور کامل انجام گرفته تا تداوم اشتغال و تولید تضمین شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به همین موضوع گفت: مجموعه اقدامات فوق در راستای پایداری تولید، ثبات بازار و حفظ انگیزه نیروی انسانی در یکی از راهبردیترین بخشهای صنعتی کشور انجام شده است.

