این مقاله را به اشتراک بگذارید
تریبون معدن | فرماندار خرمآباد در مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی معدن استان، با تأکید بر جایگاه راهبردی این بخش در رشد منطقه، معدن را در کنار کشاورزی و دامپروری، یکی از ستونهای اصلی تحقق توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در لرستان برشمرد.
نورالدین درمنان، فرماندار خرمآباد، با اشاره به توانمندیهای تخصصی مهندسان، آنان را سرمایههای ارزشمند اجتماعی دانست که نقش کلیدی در ارتقای استانداردهای فنی، افزایش ضریب ایمنی و کاهش حوادث معدنی ایفا میکنند.
او با بیان اینکه جبهه اقتصادی امروز نیازمند مجاهدت تخصصی است، گفت: بهرهبرداری اصولی از ذخایر، تمرکز بر فرآیندهای نوین اکتشاف و توسعه صنایع فرآوری، لازمه بهرهگیری حداکثری از پتانسیلهای معدنی استان برای خروج از خامفروشی و ایجاد ارزش افزوده است.
فرماندار خرمآباد در پایان با اعلام حمایت از برنامههای سازمان نظام مهندسی معدن، بر ضرورت بهرهگیری بیش از پیش از توان تخصصی این نهاد تأکید کرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیتهای علمی و تخصصی موجود، مسیر توسعه لرستان را هموارتر کرده و زمینه رونق تولید و اشتغالزایی پایدار را فراهم نمود.

